Novitskovichi/Brest 4 de camping

23 mei 2016 - Mir, Wit-Rusland

Wakker worden in Belarus. We kijken  op een meertje vanuit de caravan. We gaan naar Brest.

We proberen de TP Link onze mobile Wifi aan de praat te krijgen. Brood halen en we zijn klaar om het prachtige stadje te bezoeken.

Brest is een stad met allure. We wandelen door de stad en genieten van de sfeer. We ontdekken zien  eerst een witte kerk aan. Katholieke heilige kruis kerk.

Het is gesloten, maar een zeer aardige koster opent voor ons de deur en laat ons de kerk van binnen zien. Hij verteld in het pools dat het de Maria kerk wordt genoemd. Prachtig schip en even zo mooi altaar. We zien veel bladgoud prachtige muurschilderingen.

Brest.  24 mei gaan we weer naar de stad. We hebben gehoord dat Lucy opgenoemen

Na de kerk lopen we verder de stad en ontdekken een standbeeld van Lenin een mooi park waar we ons op orienteren de komende dagen. We vinden de hoofdstraat en zien een prachtige promenade met veel terassen. De ober is zeer bereidwillig om ons te woord te staan met een paar woorden duits. We vinden vele beelden en prachtige lantaarns in de straat die autovrij is en een zeer sjieke mensen die er rondlopen. Maar ook de armoede komt hier weer langs in de straatjes die we inwandelen.

We ontdekken dat er in elke stad een russisch orthodoxe kerk is en we gaan even binnen kijken waar de vrouwen bij de ingang een hoofddoekje vinden.

We zijn onderste boven van de pracht en praal tegenover de armoede van de huizen erom heen.

We besluiten na deze bezichtigingen, naar de camping 45 km verderop te gaan en na flink verdwaald te zijn komen we daar ook.

Wat missen we onze navigatie. Er zijn nagenoeg geen borden en richting aanwijzers.