Moskou Hop on Off bus.

10 juni 2016 - Suzdal, Rusland

Vrijdag 10 juni. We gaan weer met de hele groep naar de stad, we willen het Kremlin bezoeken, maar we kiezen voor een Hop on Off bus.
De Groene die de rand van de stad doorkruist. We zien veel. We genieten. We stappen uit bij een uitzichtpunt.
Daarna weer terug naar het Rode plein, met zijn zessen, een kleiner groepje,  de zon schijnt en we willen nog foto's van de Basiliuskerk. Het goud moet blinken in de zon.

Tot onze grote verbazing horen we  Nederlands praten door een grote groep mannen en een meisje.
We komen in gesprek. Ze zijn met 12 vrachtwagens door Litouwen, Rusland binnengereden, zij hebben 14 uur bij de grens gestaan voor het inklaren. Dus mogen wij niet mopperen met onze 5 uur wachttijd.
De chauffeurs hebben materiaal voor een enorme houseparty naar het Olympisch stadion gebracht. Ze zijn nu ook de stad aan het bekijken. Ze vliegen maandag naar huis en zaterdag weer terug om de spullen weer op te halen en rijden dan weer door Litouwen naar huis. Litouwen schijnt gemakkelijker te zijn dan Belarus en mooier om te zien. Altijd leuk om je moederstaal even te kunnen praten in zo'n immens groot land.
We hebben in een restaurant van Jamie Olivier een pizza gegeten en een heerlijke limonade gedronken.
We gaan weer met de metro en tram naar de camping, waar we vermoeid maar voldaan  bepraten wat we gezien hebben.

Verstuurd vanaf mijn iPad