Minsk camping 6

29 mei 2016 - Minsk, Wit-Rusland

Dinsdag  31 mei.
Aan het eind van de dag voegen Lucy en Rince zich weer bij de groep.
We zijn weer compleet.

Het beloofd weer een warme dag te worden. We besluiten om naar de stad te fietsen.

Prachtige fietspaden die langs een kronkelende rivier de Svislach voeren,  we komen eerst bij een prachtig bruggetje die ons naar een vogeleiland leidt.

We komen dan bij het HELDENSTAD monument, het werd opgericht ter herinnering aan de Sovjetsoldaten en de Partizanen die tijden WO 2 een heldhaftige dood stierven.
De OBELISK staat op het OVERWINNINGSPLEIN.
De 4 zijden van het monument worden gesierd door bronzen reliëfs, genoemd 9 mei 1945.
De architect is al in 1942 begonnen te bouwen omdat hij van de overwinning overtuigd was.

Een kleine brug leidt ons naar het TRANEN EILAND. Een herdenkingsplaats voor Wit Russische soldaten, die het leven lieten in de 9 jarige oorlog tegen Afghanen.
(1979-1988) Centraal staat een Kleine Kapel waar beelden van rouwende moeders, zussen en weduwes te zien zijn.

We zagen ook fontein met een jongensachtige engel die tranen huilt. Het is een traditie dat jonggetrouwden de testikels van de de engel aanraken om zo de garantie te krijgen dat ze vruchtbaar zijn.

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Joke:
    4 juni 2016
    Het is al even geleden dat we een reis-mail kregen, maar gelukkig os er weer één. Wat een spannende dingen beleven jullie en wat moeten jullie je af en toe behelpen. Maar daar maal
    je niet om als je op reis bent. Gelukkig is jullie groep weer compleet. Dat is fijn. Het is hier ook hoogzomer. Dus ook genieten. Liefs van Joke.
  2. Tanja:
    5 juni 2016
    Leuk weer om te lezen. Fijn dat de groep weer compleet is!
  3. Stefanie Waarsing:
    5 juni 2016
    Hoi, wat een mooie verhalen en interessante dingen zien jullie weer. Geniet er maar van! Wij hebben onze trouwdag op Ameland gevierd dit weekend. Was heerlijk weer, dus we hebben genoten. Groeten van ons!