Novitskovichi/Brest vervolg 4 de camping

28 mei 2016 - Mir, Wit-Rusland

24 mei. Ries heeft gehoord dat Lucy opgenomen is in het ziekenhuis met een urineweg infectie.

Wij gaan weer naar de stad. We lopen weer de stad in en zoeken toesten bureau. We vinden een reisbureau en vragen daar naar info. Een zuid-Afrikaan komt op ons af en wijst ons de weg naar het bureau. Het Cyrillisch schrift is echt heel moeilijk maar als we weten wat er staat zien we toch enkele herkenningspunten. We worden daar met egards behandeld, er wordt een engelssprekende de dame gezocht en zij gaat als een speer naar de winkel voor kaarten, we krijgen boekwerken  mee en kunnen ons nu goed oriënteren.

Het fort van Brest gaan we bezoeken. Van oorsprong de verdedigingslinie van de stad. We zien kapotgeschoten gebouwen en stukken weer opgebouwd. We zien een groot beeld wat het monument is voor herdenkingsbijeenkomsten. Monumenten van veel steden. Met bloemen en een ster met het eeuwig vuur. Zeer  indrukwekkend.

We bezoeken het station een schitterend bouwwerk waar de trein naar Polen en naar Rusland vertrekt.