Kalyzin

21 juni 2016 - Tver, Rusland

Zaterdag 18 juni.
Van Yaroslavl naar Kalyazin

We rijden over afschuwelijke wegen, nu hebben we ervaren wat mensen bedoelen toen ze ons adviezen gaven om extra reservebanden mee te nemen. Wat een gaten in de weg.
We doen over 170 km de bijna de hele dag. Vlak bij Kalyazin stoppen we bij het plaatsje Ugchly. Het valt tegen,  een stadje waar we niet meer gaan doen dan een kop soep en wat te drinken  nemen.
We hebben een enorme voltreffer met een band die van een personen auto af knalt.
Met veel geweld vliegt hij midden onder de auto en caravan door nadat Henny en Alet hem net hebben kunnen ontwijken. We stoppen en Geert Jan gaat kijken of we schade hebben. Dat blijkt niet het geval.
We komen aan op een jachthaven. Prachtige zonsondergang, mooi licht over het water. Vanmorgen heel stil en zo mooi.
Maar het terrein is erg hobbelig en alleen elektriciteit en water, geen  wc en geen douche.
We vinden het nooit zo erg om geen douche te hebben, maar een wc is toch wel prettig als je 2 nachten moet staan.
Maar we lossen het zelf op.

Zondag 19 juni Kalyazin

Het is vaderdag en de vrouwen besluiten de mannen te verwennen met een Russisch ontbijt, veel fruit, een sandwich met ei en ham. Pannenkoeken met verschillende jam soorten een eitje en vers geperst sinaasappelsap en koffie.
Ze weten wel van prijzen, maar we betalen zonder morren.
We pakken de fietsen en rijden nog even de stad in om te kijken naar de kerk die midden in het water staat. Je kan er met een bootje naar toe, maar we besluiten omdat niet te doen.
Het is stralend mooi weer en we gaan voor de caravan zitten om naar de Wolga te kijken waar de bootjes af en aan varen.
Het is jammer dat onze staplaats zo slecht is, als ze de grond een beetje vlak zouden maken en een WC om heen te gaan dan is het een schitterende plek om te verblijven.
Zo stil en de zonsondergang zo schitterend, de kleuren op het water magnefiek.

Verstuurd vanaf mijn iPad
Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Dick Pruim:
    21 juni 2016
    Wat een geluk nog dat jullie geen schade hebben aan auto of caravan. Je zult maar aangewezen moeten zijn op een lokale garage voor hulp en reparatie!
    Lees dat de omgeving mooi is maar de voorzieningen en wegen houden niet over!
  2. Joke:
    22 juni 2016
    Lieve Geert Jan en Miny,

IK heb net jullie verslagen achter elkaar gelezen, want ik ben zelf een week op vakantie geweest. Wat een ervaringen en indrukken doen jullie op. Wat jullie beleven staat in schril contrast met ons eigen mooie schone en rijke land. Ik vind het fijn om jullie ervaringen te lezen. Kijk weer uit naar het volgende bericht. Liefs en groeten van Joke.