Chlebow 2 de camping van de reis

18 mei 2016 - Łódź, Polen

We zijn 18 mei op een camping in Chlebow aangekomen. (Het weer is geweldig 25 graden.) Echt op het platteland. Een mooie boomgaard waar de fruitbomen bloeien. Vandaag 20 mei is voor veel mensen van de groep een dag om er op uit te gaan. Warschau is 80 km hier vandaan en Lodz 45 km. Wij zijn vandaag in Lodz en zitten in de grootste winkelstraat van Polen. De straat begint met het Raadhuis. Een mooi maar een sober Neoclaicistische bouwwerk gebouwd in 1827.

Natuurlijk bekijken we ook de Manufaktura, een Poolse textielindustrie die in de 2de helft van de 19de eeuw Lodz tot een grote welvaart bracht. We krijgen een cadeautje door een poortje in te lopen en een mooi gebouw helemaal bedekt met spiegelmozaiek. We bezoeken een museum met moderne kunst. Prachtig deze kunstenaar Wladyslaw strzeminski, houdt van Rietveld en van Mondraan. Zijn kunst lijkt er heel veel op. We hebben een fijne dag samen.

1. Joke:
    23 mei 2016
    Hoi Miny en Geert Jan,

Mijn eerste reactie op jullie grote reis. Fijn om jullie reisverhalen te lezen en jullie te volgen. Vandaag is het hier pet weer. Ik hoop dat het bij jullie beter is. Liefs van Joke
  2. Janny W:
    25 mei 2016
    wat een heel andere wereld Je. wordt er heel rustig van Mooi om zo mee te reizen gr Janny w