Van Moskou naar Suzdal. 10de camping.

12 juni 2016 - Suzdal, Rusland

Zondag 12 juni. Vandaag van Moskou naar Suzdal. Cy3ÃaN, je schrijft het bijna zo in het Russisch, ik heb niet alle letters natuurlijk. We zijn kwartiermakers samen met Wil en Ries. Geert Jan moet eerst de camping betalen als gelddrager voor de SKC.
We rijden via de M7 nadat we eerst de stad uit zijn gegaan via de M8. Het is rustig in de stad.
Het regent veel vandaag. Het is een troosteloos landschap en omgeving. Veel houten huisjes die er verwaarloosd uit zien.

We zien veel verschillen in de mensen. Vrolijke mensen die ons met een arm zwaai begroeten, jonge mensen zeer behulpzaam. Maar veel ook ouderen die er somber, sober en nors uitzien. We kunnen ons dat wel een beetje voorstellen en hebben er begrip voor. Ze doen het minst aantrekkelijk werk volgens onze opinie hebben ze niet veel
Op de camping in Moskou zat de poetsvrouw de hele dag buiten op een bank als ze niet aan het soppen was. Ze wilde niet praten, geen glimlach en geen gebaar.
We hebben haar glazen en een pak koffie gegeven. Toch een kleine blik, hoewel dat niet eens hoefde van ons.

Om 14.30 uur komen we op een super de luxe camping, modern en alles aanwezig stinkend duur, we worden voor de 2 de keer gefilmd eerst voor de Belarus tv nu voor de Russische tv.
Ries wordt geïnterviewd. Ze beloven dat we een video krijgen. We kunnen ons voorstellen dat ze hier filmen en niet in Moskou of Smolensk. Veel viezigheid daar en niet aantrekkelijk om te komen als toerist.

We gaan de stad in om een winkel te zoeken, we vragen veel mensen maar worden van het kastje naar de muur gestuurd. Totdat er een jongeman op ons afstapt en in de auto stapt en ons naar de winkel brengt en ook in de winkel gaat hij voor ons aan de slag.
Geweldig, hij wil amper een dankjewel en wijst ons nog even de weg naar de camping.

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Dick Pruim:
    13 juni 2016
    Het is bijzonder om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Kan me voorstellen dat hetgeen wat jullie zien nog veel meer indruk maakt. Het lijkt me een land van grote tegenstellingen!